Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2011

Ο εγκεφαλικός θάνατος δεν είναι θάνατος!!

Μία Αυστραλή γυναίκα που είχε χαρακτηριστεί «εγκεφαλικά νεκρή» ανέκτησε τις αισθήσεις της μετά από εβδομάδες χάρη της αντίρρησης στις συστάσεις του γιατρού που ήθελε να τεθεί εκτός λειτουργίας ο αναπνευστήρας της, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Northern Territory News
. Η πενήντα έξι ετών Gloria Cruz εισήχθη στο Royal Darwin Hospital στη Βόρεια Επικράτεια της Αυστραλίας στις 7 Μαρτίου, μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο στον ύπνο της. Όταν η αξονική τομογραφία αποκάλυψε ότι η Cruz πιθανότατα έπασχε από όγκο στον εγκέφαλο, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση σε μια προσπάθεια να σώσει τη ζωή της, προσπάθεια που εξαρχής φαινόταν ότι θα είναι ανεπιτυχής...
«Τη στιγμή που είδα τη γυναίκα μου στη ΜΕΘ σκέφτηκα ότι θα καταρρεύσει», είπε ο σύζυγός της Gloria, Tani Cruz, σύμφωνα με τους Northern Territory News. «Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι έβλεπα τη γυναίκα που έχω αγαπήσει εδώ και 27 χρόνια. Δεν ήταν η γυναίκα μου. Το πρόσωπό της ήταν πρησμένο. Τα μαλλιά της είχαν πέσει. Σωλήνες είχαν εισαχθεί στο στόμα της. Υπήρξε ένας σωλήνας στην κορυφή του κεφαλιού της. Ένας άλλος στα χέρια της. Και ήταν ξαπλωμένη σχεδόν ημιθανής».

Οι γιατροί είπαν στον κ. Cruz ότι η σύζυγός του θα πεθάνει μέσα σε 48 ώρες, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση της «απελπιστική». Η εισήγησή τους ήταν ο αναπνευστήρας που κρατούσε την αναπνοή της να αφαιρεθεί.

Ενώ ο Cruz καθυστερούσε να λάβει αυτή την απόφαση, ήρθε σε επαφή με έναν κοινωνικό λειτουργό και ένα «Συνήγορο του ασθενή» ο οποίος τον παρότρυνε να αφαιρέσει τον αναπνευστήρα και να επιτρέψει τη σύζυγό του να πεθάνει. «Του είπα ότι ο Θεός ξέρει πόσο πολύ την αγαπώ - που δεν θέλω αυτή να υποφέρει, αλλά δεν θέλω όμως αυτή να μας αφήσει», είπε ο Cruz. «Είμαι Καθολικός. Πιστεύω στα θαύματα».

Μετά από δύο εβδομάδες, τους επέτρεψε να αφαιρέσουν τον αναπνευστήρα, αλλά επέμεινε να παραμείνει στο στόμα της ένας σωλήνας αναπνοής έτσι ώστε να μπορεί να συνεχίσει την αναπνοή από μόνη της.

Τρεις ημέρες αργότερα, η Gloria Cruz διέψευσε τους ιατρούς εμπειρογνώμονες και ξύπνησε από το κώμα της. Σύμφωνα με τον σύζυγό της, τώρα είναι ξύπνια, κινείται, και βρίσκεται στο δρόμο προς πλήρη ανάνηψη.

«Έχουμε ισχυρή πίστη και πάντα πίστευα ότι ο Θεός θα μας βοηθήσει», λέει ο Cruz.

Ένας αυξανόμενος αριθμός εμπειρογνωμόνων έχουν αρχίσει να θέτουν υπό αμφισβήτηση τον «εγκεφαλικό θάνατο» ως κριτήριο για τον προσδιορισμό του θανάτου. Υποστηρίζουν ότι ο εγκεφαλικός θάνατος είναι ένα αυθαίρετο σύνολο κριτηρίων που αναπτύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό για τη διασφάλιση της ευχρηστίας των οργάνων που συλλέγονται από τέτοιους ασθενείς, καθώς και για τη μείωση των ιατρικών εξόδων που συνεπάγεται η διατήρηση «εγκεφαλικά νεκρών» ασθενών στη ζωή, με την υποστήριξη της ζωής.

Μια σειρά από περιστατικά φάνηκαν να επιβεβαιώνουν την άποψη αυτή, συμπεριλαμβανομένης μιας ιδιαίτερα ανατριχιαστικής περίπτωσης κατά την οποία ένας νεαρός άνδρας που χαρακτηρίστηκε «εγκεφαλικά νεκρός» άκουγε πραγματικά τους γιατρούς να συζητούν για την αφαίρεση των οργάνων του. Λεπτά πριν οδηγηθεί στο χειρουργείο για να αφαιρεθούν τα όργανά του, ξύπνησε.



'Εγκεφαλικά νεκρή' γυναίκα ξύπνησε, μόλις η οικογένειά της αρνήθηκε τη δωρεά των οργάνων της


DROMMONDVILLE, Κεμπέκ, ΚΑΝΑΔΑΣ, 5 Ιουλίου 2011
Η Madeleine Gauron, μια γυναίκα από το Κεμπέκ που είχε χαρακτηριστεί ως βιώσιμη για τη δωρεά οργάνων αφότου οι γιατροί την διέγνωσαν «εγκεφαλικά νεκρή», εξέπληξε την οικογένειά της και τους γιατρούς της, όταν συνήλθε από το κώμα, άνοιξε τα μάτια της, και άρχισε να τρώει.

Η 76χρονη γυναίκα νοσηλευόταν στο Νοσοκομείο Sainte Croix de Drummondville για μια φλεγμονή των ούλων, η οποία απαιτούσε μια σύντομη εγχείρηση. Κατά τη διάρκεια της ανάρρωσής της, το προσωπικό του νοσοκομείου έδωσε στην ηλικιωμένη γυναίκα στερεά τροφή, την οποία δεν μπορούσε να καταναλώσει στο σπίτι της οικογένειάς της για κάποιο χρονικό διάστημα, και την άφησαν αφύλακτη. Η γυναίκα πνίγηκε από το φαγητό και μετά από μια ανεπιτυχή προσπάθεια για ανάνηψη, έπεσε σε κώμα...Το Ιατρικό προσωπικό επικοινώνησε με την οικογένειά της και τους εξήγησε ότι η μητέρα τους ήταν «εγκεφαλικά νεκρή», χωρίς καμία ελπίδα ανάρρωσης. Αναφερόμενοι στα μάτια της Gauron ως ιδιαίτερα βιώσιμα, οι γιατροί ρώτησαν αν η οικογένεια θα συμφωνούσε με τη δωρεά οργάνων.

Ενώ ήταν θετική στην πιθανότητα της δωρεάς των οργάνων, η σοκαρισμένη οικογένεια ζήτησε να προχωρήσουν πρώτα σε περαιτέρω ιατρικές εξετάσεις για να αποδειχτεί ότι η Gauron ήταν πράγματι νεκρή.

Την επόμενη μέρα, η οικογένεια δοκίμασε μεγάλη έκπληξη όταν έμαθε ότι η Gauron είχε ξυπνήσει. Λίγο αργότερα, καθόταν στο κρεβάτι και έτρωγε γιαούρτι.

«Αν είχαμε αποφασίσει να δωρίσουμε τα όργανά της, θα την είχαμε σκοτώσει», είπε ο γιος της. «Δεν μπορώ να καταλάβω πώς αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους με τέτοιο τρόπο. Αν και είναι 76 χρονών και είναι άρρωστη, δεν ήταν ανάγκη να τα υποφέρει όλα αυτά», επέμεινε η κόρη της.

Η Madeleine Gauron είναι πλέον σε θέση να φάει, να περπατήσει και να μιλήσει, και αναγνώρισε αμέσως την οικογένειά της. Τα παιδιά της έχουν αποφασίσει να κινηθούν νομικά κατά του νοσοκομείου.

Καθώς παρόμοια ανέκδοτα περιστατικά όπως της Gauron συνεχίζουν να συσσωρεύονται, ο «εγκεφαλικός θάνατος» ως θεμιτή διάγνωση πραγματικού θανάτου αμφισβητείται όλο και περισσότερο από τα εμπλεκόμενα μέλη της οικογένειας και το ιατρικό προσωπικό, ενώ πολλοί έχουν απευθύνει την κατηγορία ότι τα κριτήρια του «εγκεφαλικού θανάτου» δημιουργήθηκαν απλώς για να διασφαλιστεί ότι τα όργανα που θα συλλεχθούν θα είναι ζωντανά.

Σήμερα, περισσότεροι από τους μισούς Σουηδούς νοσηλευτές που δουλεύουν σε εντατικές μονάδες φροντίζοντας υποτιθέμενους εγκεφαλικά νεκρούς ασθενείς, έχουν αμφιβολίες σχετικά με τις μεθόδους για τον καθορισμό του εγκεφαλικού θανάτου, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα από την Sahlgrenska Academy του Πανεπιστημίου του Gothenburg.

Ενώ οι κανονισμοί απαιτούν οι Σουηδοί γιατροί να διαπιστώνουν τον εγκεφαλικό θάνατο μέσω ειδικών κλινικών δοκιμών, η περαιτέρω ανάλυση σε συνδυασμό με ακτινογραφίες εγκεφάλου γίνονται μόνο σε επιλεγμένους ασθενείς.

Η συντάκτρια της διατριβής, Anne Flodén, νοσοκόμα και ερευνήτρια του Ινστιτούτου Επιστημών Υγείας και Φροντίδας, είπε ότι η έκβαση της μελέτης ήταν προβληματική, επισημαίνοντας την ανάγκη για σαφείς κατευθυντήριες γραμμές που θα περιβάλλουν τη διαδικασία της διάγνωσης και της δωρεάς των οργάνων.

"Αυτό το πρόβλημα τέθηκε από πολλούς νοσηλευτές Μονάδων Εντατικής Θεραπείας σε αρκετές από τις μελέτες», δήλωσε η Flodén. "Ήταν απογοητευμένοι από την έλλειψη δομής και κατευθυντήριων γραμμών και, συνεπώς, κάνουν έκκληση για περισσότερη υποστήριξη από τη διοίκηση για τα θέματα αυτά."


(Πηγή αγγλικού κειμένου:http://www.lifesitenews.com/news/brain-dead-quebec-woman-wakes-up-after-family-refuses-organ-donation)


Ο εγκεφαλικός θάνατος δεν είναι θάνατος :
http://www.lifesitenews.com/news/archive/ldn/1990/22/9022604

· Τι θα θέλαμε να μάθουμε για τον εγκεφαλικό θάνατο (Αθανάσιος Β. Αβραμίδης, καρδιολόγος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών)
· ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΩΝ (Πρεσβυτέρου Στεφάνου Στεφόπουλου, Εφημερίου Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αμπελοκήπων)
· Ο λεγόμενος «εγκεφαλικός θάνατος», σχόλια σε μία ημερίδα (Αθ. Αβραμίδης, Καθηγητής Παθολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών)
· ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ Ο ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ; (Κ. Καρακατσάνη, αναπληρωτής καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Πυρηνικής Ιατρικής, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)
· Ο ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ (Κ. Καρακατσάνη, αναπληρωτή καθηγητή και διευθυντή του Εργαστηρίου Πυρηνικής Ιατρικής, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)
· Επιστημονική Θεώρηση του εγκεφαλικού θανάτου (Σεραφείμ Νανά, Επίκ. Καθηγητού Ενταντικής Θεραπείας, Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών)
· Κριτική στην έννοια του εγκεφαλικού θανάτου (Κ. Γ. Καρακατσάνης - Ι.Ν. Τσανάκας)
· ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ: ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΙΣ (Αρχιμ. Λουκά Τσιούτσικα - Πρωτοπρεβυτέρου Στεφάνου Στεφοπούλου - Μοναχού Δαμασκηνού Αγιορείτου)
· Εγκεφαλικός θάνατος (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ 'ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ')
· Εγκεφαλικός θάνατος (Εμμανουήλ Παναγοπούλου, Επ. Καθηγ. Χειρουργικής Πανεπιστημίου Αθηνών)
· ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΣΕ ΔΙΑΡΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ (Μακρυπούλια Β. Δ.)
· Ο 'εγκεφαλικός θάνατος' δεν είναι θάνατος (Διακήρυξη Επιστημόνων)
· Εγκεφαλικός θάνατος και μεταμοσχεύσεις (Ομιλία π. Στέφανου Στεφόπουλου που δόθηκε στον Αγ. Αντύπα, στο Γουδί Αττικής, στις 24-11-05. Παρεμβαίνει ο π. Γεώργιος Μεταλληνός)
· Εκκλησία και μεταμοσχεύσεις. Κύριος της ζωής και του θανάτου ο Θεός (Εκτενές απόσπασμα άρθρου του πρωτοπρ. Θεοδώρου Ζήση, Καθηγ. Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ)
· Απομυθοποίηση των μεταμοσχεύσεων (Εκπομπή στο ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος, 'Ράδιο Παράγκα' του π. Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου με την συμμετοχή θεολόγων, ιατρών και νομικών, την 11/3/2001)
· Πατερική Θεολογία και Μεταμοσχεύσεις (Ομιλία του π. Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου την 17/3/2001, διάρκειας 1 ώρας και 14 λεπτών)
· Περί μεταμοσχεύσεων ανθρωπίνων οργάνων (Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης)
· Εγκεφαλικός θάνατος, Επιστημονική θεώρηση (Σεραφείμ Νανάς, Αναπλ. Καθηγητής Εντατικής Θεραπείας Παν/μίου Αθηνών)
· Εγκεφαλικός θάνατος η άλλη θέση (Εμμανουήλ Παναγόπουλος, Επίκ. Καθηγητής Χειρουργικής Παν/μίου Αθηνών)
· Κριτική στο βιβλίο του αρχ. Νικ. Χατζηνικολάου με τίτλο 'Ελεύθεροι από το γονιδίωμα" (π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος)
· ON THE VERGE OF A ‘THEOLOGY’ OF EUTHANASIA? 25 QUESTIONS CALL FOR ANSWERS (Protopresbyter Konstantinos Stratigopoulos)
· ORGAN DONORS? (Association of Greek Scholars “Prooptiki”)
· “Brain Death” is Not Death! (By Paul A. Byrne, Cicero G. Coimbra, Robert Spaemann, and Mercedes Arzú Wilson)
· Coroner: Removing man's organs was homicide (CNN, October 5 2004)
· The miracle of three orthodox Saints ('Epaggelia' issue no. 96, Holy Diocese of Goumenissa, Axioupolis and Polykastron)
· Life support in the intensive care unit: a qualitative investigation of technological purposes (Deborah J. Cook, MD*, Mita Giacomini, PhD, Nancy Johnson, MA, Dennis Willms, PhD and For the Canadian Critical Care Trials Group)
· Fourth International Symposium on Coma and Death (Havana, Cuba, March 9-12, 2004)
· The Nasty Side of Organ Transplanting (Norm Barber)
· Transplants - are the donors really really dead? (David Hill)
· Δωρεά Οργάνων. Μύθοι και Πραγματικότητα (π. Κων/νος Στρατηγόπουλος)
· Μεταμοσχεύσεις: Λύση ή πρόβλημα; (π. Κων/νος Στρατηγόπουλος)
· Μπορούν να θεμελιωθούν θεολογικά οι μεταμοσχεύσεις στο χωρίο '...εγώ ειμι ο ποιμήν ο καλός. Ο ποιμήν ο καλός την ψυχήν αυτού τίθησιν υπέρ των προβάτων (Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον, Κεφ. 10, Στ. 11); (π. Κων/νος Στρατηγόπουλος)
· Νεοβαρλααμισμός (π. Κων/νος Στρατηγόπουλος)
· Νεοϊησουιτισμός & Ψευτοαγαπισμός (π. Κων/νος Στρατηγόπουλος)
· "Brain death": should it be reconsidered? (K G Karakatsanis)
· Chronic "brain death" (D. Alan Shewmon, MD)
· Εγκεφαλικός "θάνατος" (π. Κων/νος Στρατηγόπουλος)
· A change of heart and a change of mind? Technology and the redefinition of death in 1968 (Mita Giacomini)
· Μεταμοσχεύσεις ζωτικών οργάνων (π. Κων/νος Στρατηγόπουλος)
· Ανεξήγητη βιασύνη και έλλειψη διαλόγου για τα θέματα Βιοηθικής (Περιοδικό "Παρακαταθήκη")
· Βιοηθικές επισημάνσεις στο έργο περί κατασκευής του ανθρώπου (Δημήτριος Δημητρακόπουλος)
· Ο ολισθηρός ορισμός του θανάτου
· «Εγκεφαλικός θάνατος»: θα πρέπει να αναθεωρηθεί; (K. Γ. Kαρακατσάνης, Τμήμα Πυρηνικής Ιατρικής, Ιατρική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
· Προβληματισμοί από τις βασικές θέσεις επί της ηθικής των μεταμοσχεύσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος (Αθανάσιος Β. Αβραμίδης, , Καρδιολόγος - Καθηγητής Παθολογίας Παν/μίου Αθηνών)
· Ορθόδοξη ανθρωπολογία και μεταμοσχεύσεις ζωτικών οργάνων (Μοναχός Δαμασκηνός Αγιορείτης)
· Aνασταίνουν νεκρές καρδιές (Σβώλου Αλεξία)
· 'Εγκεφαλικός θάνατος': Ταυτίζεται με το θάνατο του ανθρώπου; Ιατρική και φιλοσοφική θεώρηση (Κωνσταντίνος Γ. Καρακατσάνης, αναπληρωτής καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Πυρηνικής Ιατρικής, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)
· Επιστολή της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας, προς την Αγίαν και Ιεράν Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος, για το ζήτημα των μεταμοσχεύσεων
· Μεταμοσχεύσεις και Εκκλησία (Αθανάσιος Αβραμίδης, Καθηγητής Παθολογίας Παν/μίου Αθηνών)
· A critique of the concept of «Brain death» (Professor Konstantinos Karakatsanis, Department of Nuclear Medicine, Medical School, Aristotle University of Thessaloniki, Greece)
· Μεταμοσχεύσεις ανθρωπίνων οργάνων και «εγκεφαλικός θάνατος» (K. Γ. Kαρακατσάνης, Τμήμα Πυρηνικής Ιατρικής, Ιατρική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
· Η παγίδα της δωρεάς οργάνων και η αλήθεια της Εκκλησίας (Πρεσβ. Ευθύμιος Μουζακίτης, εφημέριος Ι.Ν. Αγ. Κοσμά Αιτωλού Αμαρουσίου)
· «Εγκεφαλικός θάνατος» και Μεταμοσχεύσεις Οργάνων – Ιατρική και Φιλοσοφική θεώρηση (Κωνσταντίνος Γ. Καρακατσάνης, Καθηγητής Πυρηνικής Ιατρικής, Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ)
· Κριτική στο βιβλίο «’’Εγκεφαλικός θάνατος’’ και Μεταμοσχεύσεις Οργάνων» (Ιερά Μητρόπολις Γλυφάδος)
· Κριτική στο βιβλίο «’’Εγκεφαλικός θάνατος’’ και Μεταμοσχεύσεις Οργάνων» (ιατρική και φιλοσοφική θεώρηση)» (Πρεσβ. Στέφανος Στεφόπουλος)
· «Δωρεά οργάνων ή υφαρπαγή οργάνων;»: Σχόλια σε ημερίδα για τις μεταμοσχεύσεις (Χρήστος Δενάζης)
· Κριτική στο βιβλίο «’’Εγκεφαλικός θάνατος’’ και Μεταμοσχεύσεις Οργάνων» (ιατρική και φιλοσοφική θεώρηση) (Αθανάσιος Β. Αβραμίδης, Καθηγητής Ιατρικής)
· Η «εικαζομένη συναίνεση» (Σεβασμ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος)
· Καρδιακές αντλίες αντί για μεταμοσχεύσεις
· Αληθεύοντες εν αγάπη: Για τον εγκεφαλικό θάνατο και τη δωρεά οργάνων μετά από καρδιακό θάνατο (Εμμανουήλ Παναγόπουλος, Αμ. Επ. Καθηγητού Χειρουργικής, Διευθυντού Χειρουργικής ΕΣΥ)
· Βατικανό και εγκεφαλικός θάνατος (Εμμανουήλ Παναγόπουλος, Αμ. Επ. Καθηγητής Χειρουργικής, Διευθυντής Χειρουργικής ΕΣΥ)
· Πραγματοποίησαν μεταμόσχευση οι άγιοι Κοσμάς και Δαμιανός; (Κωνσταντίνος Καρακατσάνης, αναπληρωτής καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Πυρηνικής Ιατρικής, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)
· Περί μεταμόσχευσης… (Αρχ. Σωφρόνιος Σαχάρωφ)
· Προβληματισμοί περί μεταμοσχεύσεων (ΕΚΔΟΣΗ Ι.Μ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ)
· Δωρεά οργάνων από «εγκεφαλικά νεκρούς»: θεάρεστη πράξη αγάπης ή πλάνη της «Νέας Εποχής»; (Ελένη Ανδρουλάκη)
· Μεταμόσχευση μόνιμης τεχνητής καρδιάς σε 15χρονο
· Μεταμοσχεύσεις - «Εγκεφαλικά Νεκροί» δότες. Οι θέσεις των συγχρόνων αγίων γερόντων: Παϊσίου - Πορφυρίου - Σωφρονίου (Αγιορείτη Μοναχού Ησαΐα)
· Ολοι δωρητές οργάνων με το... ζόρι! (Γιώργος Δελαστίκ)
· Υποχρεωτικά δωρητές οργάνων; (π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος)
· Απαράδεκτη η "εικαζόμενη συναίνεση" (Ανοικτή επιστολή καθηγητών ιατρικής στους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου)
· «Εγκεφαλικός Θάνατος». Ο Έσχατος Πειρασμός (Δάφνη Βαρβιτσιώτη, Ιστορικός)
· Υπάρχουν πολλοί θάνατοι ή ένας οριστικός και αμετάκλητος θάνατος του ανθρώπου; (Αθανάσιος Αβραμίδης, Καρδιολόγος, Καθηγητής Παθολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών)
· Η πρώτη μεταμόσχευση συνθετικής τραχείας (Τσώλη Θεοδώρα)
· Πάσχει θεολογικώς ο λεγόμενος «εγκεφαλικός θάνατος» (Σεβ. Μητροπ. Ναυπάκτου & Αγ. Βλασίου Ιερόθεος)
· Μήπως η άγνοια της αλήθειας οδηγεί σε επικίνδυνες θεωρίες παραλόγου; (Μαρία Γκιουρτζιάν, ιατρός ΕΣΥ, Ορθοπαιδικός, Διευθύντρια, Γεν. Νοσοκ. Αθηνών «Γ. Γενηματάς», Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπ/μίου Αθηνών)
· Πότε πήρε θέση η Εκκλησία για τις μεταμοσχεύσεις;

http://www.alopsis.gr/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=18

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβόμαστε όλες τις απόψεις, αλλά προτιμάμε τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Σας παρακαλούμε πολύ να γράφετε με ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται.
Ευχαριστούμε.

Μετατροπέας Greeklish σε Ελληνικά

Αν θέλετε να συμπεριλάβετε εικόνα στο σχόλιό σας περικλείσετέ τη μέσα στα [im] και [/im] δηλαδή: [im]Η-διεύθυνση-της-εικόνας-σας-εδώ[/im]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Best Blogger TipsBest Blogger Tips