Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011

Λιμάνια περισσότερο «φιλικά»

Την πεποίθησή τους ότι ο θαλάσσιος τουρισμός (κρουαζιέρα, λιμάνια, σκάφη αναψυχής και μαρίνες) μπορεί να αποτελέσει πηγή πλούτου για την Ελλάδα αρκεί να δημιουργηθεί ένα αναπτυξιακό και «φιλικό για το χρήστη» περιβάλλον εξέφρασαν χθες οι εμπλεκόμενοι φορείς κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για το συνέδριο Cruise & Tourism, που θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο Κρήτης στις 3 και στις 4 Οκτωβρίου 2011.

Οπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Λάμπρος, η χώρα μας, παρά την προσπάθεια που έκανε για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα για τα πλοία με μη κοινοτικές σημαίες, δεν έχει ακόμα προσελκύσει πλοία.
Χρειάζεται περαιτέρω απλούστευση των διαδικασιών και των προϋποθέσεων που θέτει το ελληνικό κράτος για να αποφασίσουν τα μεγαθήρια της παγκόσμιας κρουαζιέρας να φέρουν τα πλοία τους στα ελληνικά λιμάνια για να κάνουν home port. Σημειώνεται ότι περίπου το 80% του παγκόσμιου στόλου κρουαζιερόπλοιων έχει μη κοινοτικές σημαίες.
Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα που έφερε για τα ποσά που αφήνουν στην ελληνική οικονομία οι επιβάτες κρουαζιέρας. Υπολογίζεται ότι ένας επιβάτης που περνάει transit από τη χώρα μας θα ξοδέψει περίπου 50 με 60 ευρώ, ενώ αν επιβιβαστεί και αποβιβαστεί από ελληνικό λιμάνι, το ποσό θα εκτιναχθεί στα 200 με 250 ευρώ το άτομο. Και στην περίπτωση που οι επιβάτες παραμείνουν στη χώρα για ολιγοήμερες διακοπές το ποσό αυτό θα πολλαπλασιαστεί. Και όπως υπογράμμισε μπορεί η τράνσιτ κρουαζιέρα να έχει αυξηθεί φέτος κατά 25%, το homeport όμως έχει μειωθεί κατά περίπου 8% σε σχέση με πέρυσι.

Αλλα μέτρα

Εκτός από την απλούστευση της νομοθεσίας για το καμποτάζ, τα έσοδα από την κρουαζιέρα θα ενισχυθούν περαιτέρω με την υπαγωγή των επισκευών και μετασκευών των κρουαζιερόπλοιων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον ξενοδοχειακό εξοπλισμό στον αναπτυξιακό νόμο.
Μια τέτοια ρύθμιση θα δώσει πνοή και στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας μας. Αναγκαία κρίνεται και η ανάπτυξη έργων υποδομής κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια, αλλά και η οριστική επίλυση του προβλήματος με τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ που εκκρεμεί από το 2005 και παραμένει παρά τη διόρθωση που έγινε πρόσφατα από το κατηργημένο σήμερα υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων.

Τα σκάφη

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος, αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του κλάδου στην Ελλάδα, ενός κλάδου ιδιαίτερα συναλλαγματοφόρου, αφού προσελκύει το λεγόμενο υψηλών απαιτήσεων τουρισμό.
«Χρειάζεται να φτιάξουμε ένα αναπτυξιακό θεσμικό πλαίσιο και όχι φοροεισπρακτικό», υπογράμμισε. Αναφέρθηκε και στα προβλήματα των συχνών αλλαγών στη διοίκηση της ναυτιλίας, επισημαίνοντας ότι για το θέμα αυτό ο κλάδος βρισκόταν σε συζητήσεις για μήνες με την τότε υπουργό Λούκα Κατσέλη, στη συνέχεια με τον κ. Γιάννη Διαμαντίδη, για λίγο διάστημα με τον κ. Χάρη Παμπούκη και τώρα με τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. «Ελπίζω τώρα να τα καταφέρουμε», υπογράμμισε.

Ο ρόλος

Στο σημαντικό ρόλο που έχουν τα λιμάνια στην προσέλκυση της κρουαζιέρας αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε., Γιάννης Μπρας. Οπως τόνισε μάλιστα, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να καταφέρει να κλείσει κρουαζιερόπλοιο με ευρωπαϊκή σημαία, όμως για να κάνει κρουαζιέρες με βάση το λιμάνι του Ηρακλείου.
Σημείωσε ότι για να επιλέξει μια εταιρεία να κάνει home port σε ένα λιμάνια εξετάζει μια σειρά θεμάτων, εκτός του κόστους, όπως είναι οι υποδομές σε κτηριακές εγκαταστάσεις, το οδικό δίκτυο, το αεροδρόμιο, η απόσταση από τα αστικά κέντρα, η ασφάλεια, καθώς και τα συστήματα μεταφοράς αποσκευών από το αεροδρόμιο στο λιμάνι και αντίστροφα. Υπογράμμισε ότι το λιμάνι του Ηρακλείου είχε φιλοξενήσει στο παρελθόν κρουαζιερόπλοια που έκαναν homeport και τα έχασε, ενώ τώρα κάνει μια νέα προσπάθεια.

Οι μαρίνες

Ο πρόεδρος της Ενωσης Μαρίνων Ελλάδος, Παναγιώτης Παππάς, σημείωσε ότι το θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία μαρινών είναι δύσκολο να προσελκύσει σήμερα επενδυτές και προσέθεσε ότι χρειάζεται να υλοποιηθούν αλλαγές ώστε να μπορέσουν και οι ελληνικές μαρίνες να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην έκτακτη εισφορά, η οποία, όπως τόνισε, διώχνει στα σκάφη από την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να επωφελούνται κυρίως οι μαρίνες της Τουρκίας.
neatv.gr
kykladesnews.gr -
AΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβόμαστε όλες τις απόψεις, αλλά προτιμάμε τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Σας παρακαλούμε πολύ να γράφετε με ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται.
Ευχαριστούμε.

Μετατροπέας Greeklish σε Ελληνικά

Αν θέλετε να συμπεριλάβετε εικόνα στο σχόλιό σας περικλείσετέ τη μέσα στα [im] και [/im] δηλαδή: [im]Η-διεύθυνση-της-εικόνας-σας-εδώ[/im]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Best Blogger TipsBest Blogger Tips