Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2012

Kamakia: σεξ και περασμένα μεγαλεία


Ο Jasin Challah έφτιαξε μια ταινία για το εθνικό σπορ των ’70s που άφησε πίσω του ρομαντικές ιστορίες, πληγωμένες καρδιές, μπόλικο σεξ και ένα σωρό παιδιά που γεννήθηκαν από στιγμές αγάπης -έστω και αστραπιαίες.

Η άνθιση του τουρισμού τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 έφερε στην Ελλάδα ορδές τουριστριών που έψαχναν τον έρωτα στα νησιά τα βουνά και τα λαγκάδια. Η ελληνική επικράτεια τα καλοκαίρια γέμιζε με πεινασμένες σεξουαλικά Άναμπελ που έτρεχαν να γλιτώσουν απ’ τους ψαράδες και τους βοσκούς με τα μύγδαλα, αλλά όταν ο βοσκός τις προλάβαινε, έπεφταν ανάσκελα και το απολάμβαναν. Τα καμάκια έγιναν κοινωνικό φαινόμενο, ζευγαρώθηκαν με χιλιάδες τουρίστριες και η φήμη τους έφτασε στα πέρατα του κόσμου.
Το ίδιο και το αίμα τους, που εξαπλώθηκε στη βόρεια Ευρώπη με τα παιδιά που προέκυψαν από τις νύχτες αχαλίνωτου σεξ. Ο Κώστας Ραπαδόπουλος, ένας πολύ ευγενικός και συμπαθής δημοσιογράφος, αποφάσισε να ερευνήσει το φαινόμενο που έσβησε με το τέλος των ’80s και να μαζέψει αναμνήσεις και ιστορίες έρωτα και συγκίνησης από παροπλισμένα καμάκια της ένδοξης εποχής. Η ταινία που προέκυψε είναι ένας απολαυστικός φόρος τιμής στο «μύθο» του καμακιού και σε μια εποχή που θυμίζει πια περασμένα μεγαλεία. Ο σκηνοθέτης της ταινίας και παραγωγός Jasin Challan λύνει στο ough! όλες τις απορίες.

Φωτό: Istvan Imreh.


Πώς αποφάσισες  να γυρίσεις μια τέτοια ταινία, Jasin; Αναφέρεις τον θείο σου. Ήταν στην Ελλάδα για διακοπές εκείνη την εποχή ή ζούσε εδώ;
Είμαι μισός Έλληνας. Ο θείος μου είναι από την Καβάλα. Ήταν καμάκι ο ίδιος και μου έλεγε ιστορίες για ξανθιές γυναίκες που έρχονταν στην Ελλάδα εκείνη την εποχή. Μου κίνησε την περιέργεια και ήθελα πραγματικά να μάθω περισσότερα για τα καμάκια, έτσι άρχισα να κάνω έρευνα για εκείνη την περίοδο.

Είναι η πολιτιστική σου ταυτότητα πιο κοντά στου σύγχρονου Έλληνα ή του Γερμανού; Και πώς σε υποδέχτηκαν οι Έλληνες για όσο καιρό το γύριζες;
Έχω και τις δυο κουλτούρες μέσα μου. Έχω πραγματικό πάθος για την Ελλάδα, αλλά μεγάλωσα στη Γερμανία και έχω μια μακρινή άποψη, απ’ έξω. Έτσι, είναι ένα μίγμα από την αγάπη μου για την Ελλάδα και μια λίγο πιο κριτική στάση απέναντι στα πράγματα. Για μένα, το ίδιο ισχύει και για την Γερμανία. Για όσο καιρό γυρνάγαμε την ταινία μας φέρονταν πολύ φιλικά. Δεν ήταν καθόλου περίπλοκο και όλοι απολάμβαναν να δουλεύουν με τον Κώστα.


Είναι το καμάκι ελληνική αρετή ή θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει κάτι παρόμοιο σε χώρες όπου το σεξ παίζει σημαντικό ρόλο στον τουρισμό τους ή ο σεξοτουρισμός είναι κάτι συνηθισμένο (Ταϊλάνδη, Κούβα, Φιλιππίνες);
Όχι, νομίζω ότι το καμάκι ήταν κάτι πιο ξεχωριστό. Δεν θα μπορούσες να το ονομάσεις σεξοτουρισμό. Ήταν περισσότερο μια συνάντηση ανάμεσα σε δύο διαφορετικές ευρωπαϊκές κουλτούρες. Τις απελευθερωμένες Βορειοευρωπαίες γυναίκες και τον ανοιχτόμυαλο και ρομαντικό Έλληνα εραστή (ο οποίος ζούσε ακόμα στο σπίτι της μάνας του…). Ήταν η εποχή της σεξουαλικής χειραφέτησης του Έλληνα αρσενικού που δεν μπορούσε να τη ζήσει με τις παραδοσιακές Ελληνίδες.
Ο σεξοτουρισμός αφορά μόνο το σεξ. Δεν έχει σημασία από πού έρχεσαι και πού πηγαίνεις. Η «εποχή του καμακιού» ήταν κάτι διαφορετικό. Ήταν πολιτιστική ανταλλαγή. Οι βόρειες γυναίκες ήταν ενθουσιασμένες με την Ελλάδα και τις ιστορίες που τους έλεγαν γι αυτήν.

Οι δυο πιο ξεχωριστές σκηνές στα «Καμάκια» είναι ο τύπος δίπλα στην κολώνα και το μεσήλικο καμάκι όταν αναφέρει ότι πάνω απ’ όλα είναι η αγάπη. Η πρώτη σκηνή είναι μια πιο καθωσπρέπει αναφορά στον εθνικό τουριστικό οργανισμό των ’70s, χωρίς αμφιβολία για τον σκοπό της. Τι συμβαίνει όμως με την αγάπη, σε ποιο βαθμό ήταν αληθινή αυτή η δήλωση, ήταν πραγματικά ένα ρομαντικό κοινωνικό κίνημα;   
Είναι δύσκολο να το απαντήσω αυτό ξεκάθαρα. Ίσως ήταν απλά πιο εύκολο εκείνη την εποχή να αποκτήσεις αυτό που λαχταρούσες. Θα μπορούσε να είναι αγάπη, θα μπορούσε να είναι ένας ρομαντικό ερωτικός δεσμός ή θα μπορούσε να κατέληγε σε μια σχέση με παιδιά. (¨ένα πράγμα όμως είναι βέβαιο, σχεδόν καμία γυναίκα δεν πήγε σπίτι της σεξουαλικά ανικανοποίητη).

Ποιες ήταν οι κύριες προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος καμάκι; Με ποια σειρά προτεραιότητας; Ωραία εμφάνιση, κοινωνική τάξη, σεξουαλική ικανοποίηση;
Η κοινωνική τάξη δεν είχε καμία σημασία. Σίγουρα η ωραία εμφάνιση βοηθούσε και η πόζα με μηχανάκι, για, παράδειγμα ήταν σημαντική. Το πιο σημαντικό όμως ήταν να μπορούσες να λες μικρά ψέματα.


Πες μου για τη χρήση της μαριονέτας και τις προηγούμενες δουλειές σου. Γιατί χρησιμοποίησες έναν Έλληνα εύζωνα ή μήπως δεν είναι εύζωνας στα Καμάκια;
Ο Κώστας, η μαριονέτα, μπορεί να ανοίξει πόρτες. Οι άνθρωποι μιλούσαν κανονικά σε αυτόν, ενώ δεν θα το έκαναν τόσο εύκολα σε έναν «κανονικό» ρεπόρτερ. Ιδρύσαμε μια μικρή εταιρία στην Κολωνία που την ονομάζουμε Puppet Empire. Είναι μια εταιρία παραγωγής για ταινίες με μαριονέτες. Έτσι επικεντρωνόμαστε στη δουλειά μας με μαριονέτες διαφόρων τεχνοτροπιών. 

Ποιο είναι το feedback μέχρι τώρα από τις προβολές της ταινίας;
Το feedback είναι τρομερό. Ήμουν τυχερός που προβλήθηκε στη Berlinale 2011. Από τότε προβλήθηκε σε πολλά γερμανικά φεστιβάλ, αλλά μέχρι τώρα δυστυχώς κανένα ελληνικό φεστιβάλ δεν έχει δείξει ενδιαφέρον. Και θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να δεις πώς θα αντιδρούσε το κοινό της Ελλάδας στην ταινία…




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβόμαστε όλες τις απόψεις, αλλά προτιμάμε τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Σας παρακαλούμε πολύ να γράφετε με ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται.
Ευχαριστούμε.

Μετατροπέας Greeklish σε Ελληνικά

Αν θέλετε να συμπεριλάβετε εικόνα στο σχόλιό σας περικλείσετέ τη μέσα στα [im] και [/im] δηλαδή: [im]Η-διεύθυνση-της-εικόνας-σας-εδώ[/im]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Best Blogger TipsBest Blogger Tips