Κυριακή, 25 Μαρτίου 2012

Γιατί μας αγάπησαν ξαφνικά οι Γερμανοί τουρ οπερέιτορς

TUI, THOMAS COOK ΚΑΙ ΣΙΑ
Θα πάθουν μεγάλη ζημιά πολλών δις γιατί θα μείνουν άδεια, ξενοδοχεία και αερομεταφορές δικών τους συμφερόντων..
«Για τους πραγματικούς φίλους μετρά μόνο η εμπιστοσύνη». Με τη φράση αυτή οι έξι μεγάλοι tour operators της Γερμανίας ξεκίνησαν διαφημιστική καμπάνια υπέρ του τουρισμού στην Ελλάδα μετά τη δραματική πτώση των κρατήσεων τουριστικών πακέτων από ομοεθνείς τους για φέτος το καλοκαίρι.

Αυτή η ασυνήθιστη – για τις γερμανικές εταιρείες – κίνηση, να διαφημίσουν την Ελλάδα, φυσικά δεν έχει να κάνει ούτε με πολιτικά κίνητρα, ούτε –περισσότερο- επειδή οι επικεφαλής των εταιρειών κατάλαβαν ότι η ανθελληνική υστερία που έχει καταλάβει την πλειονότητα των Γερμανών δεν οδηγεί σε κάποιο αποτέλεσμα.
Η διαφαινόμενη δραματική πτώση της τουριστικής κίνησης από τη Γερμανία προς την Ελλάδα που, σύμφωνα με τις προβλέψεις, ενδεχομένως να ανέλθει στο 1 εκατομμύριο επισκέπτες, αναμένεται να κοστίσει στις γερμανικές εταιρίες που έχουν επενδύσει στη χώρα μας πάνω από 1 δις. ευρώ, απώλεια που σε συνδυασμό με την περυσινή – ύψους 3 δις. ευρώ- που υπέστησαν από την Αραβική Άνοιξη σε Τυνησία και Αίγυπτο θα τους οδηγήσει στο να καταγράψουν μεγάλες ζημίες στα οικονομικά αποτελέσματά τους.

Οι Έλληνες ξενοδόχοι λένε ότι αυτό που έχει τρομοκρατήσει τους πολυεθνικούς γίγαντες στον χώρο του τουρισμού είναι το γεγονός ότι κινδυνεύουν άμεσα πλέον οι επενδύσεις τους στην Ελλάδα, το ύψος των οποίων ανέρχεται σε αρκετά δις. ευρώ. Τις επενδύσεις αυτές τις έκαναν στην πλειονότητά τους τα  τελευταία 6 χρόνια με σκοπό να ελέγξουν το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας – κυρίως στο επίπεδο των τιμών κόστους του τουριστικού πακέτου. Οι γερμανικές εταιρείες επένδυσαν κυρίως στην αγορά ή στη μακροχρόνια ενοικίαση μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων στη χώρα μας, καθώς και στον τομέα των αερομεταφορών.

Έτσι, οι περισσότεροι Έλληνες ίσως δεν γνωρίζουν ότι τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες στην Κρήτη, στη Ρόδο, στην Κέρκυρα κ.ά.. παρά τα ελληνικά τους ονόματα, ανήκουν στους δύο μεγαλύτερους tour operators, TUI  και Thomas Cook, οι οποίοι ελέγχονται από γερμανικά επιχειρηματικά συμφέροντα. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι η μεγαλύτερη εταιρεία τουριστικών υπηρεσιών στον κόσμο, η TUI, της οποίας οι μετοχές είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, ελέγχει μια σειρά από μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων –μεταξύ αυτών έχει το μάνατζμεντ της μεγαλύτερης ελληνικής, της «Grecotel», με 22 ξενοδοχεία και 11.000 κλίνες σε όλη την Ελλάδα. 

Μάλιστα σε 7 από αυτά, τα «Crecotel Olympia Riviera»,  «Olympia Oasis», «Mandola Rosa», «Lacopetra Beach»  (στην Πελοπόννησο),» Corfu Imperial», «Eva Palace» (στην Κέρκυρα) και «Kos Imperial» (στην Κω), η γερμανική εταιρεία διαθέτει και το 50% της ιδιοκτησίας.

Παράλληλα μέσω της θυγατρικής της Robinson Club ελέγχει 6 ακόμη μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Μάλιστα τις δύο από αυτές, το «Kallimera Kriti» και το «Elounda Bay» στην Κρήτη, τις απέκτησε μόλις πριν από λίγους μήνες από τον ξενοδοχειακό όμιλο Μαντωνανάκη. Επίσης, η γερμανική εταιρεία έχει συμφέροντα σε δύο μεγάλα ξενοδοχεία με την επωνυμία «Atlantica» στο νησί της Ρόδου. Ακόμη τη TUI, πέρα από τις ξενοδοχειακές μονάδες που έχει στην ιδιοκτησία της, έχει υπογράψει μακροχρόνια εγγυημένα συμβόλαια με δεκάδες άλλα ξενοδοχεία, για τα οποία –αν δεν τα γεμίσει με τουρίστες- θα αναγκαστεί φέτος το καλοκαίρι να πληρώσει το ελάχιστο της εγγύησης που προβλέπεται.

Ο δεύτερος μεγάλος tour operator που έχει σημαντικά συμφέροντα στην Ελλάδα είναι η Thomas Cook, η οποία έχει εξαγοράσει από γερμανικά συμφέροντα –ειδικότερα από τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία του χώρου,τη Nesckermann. Η Thomas Cook έχει υπογράψει μακροχρόνια συνεργασία με την Iberostar, η οποία διαχειρίζεται 14 ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα, από τις οποίες βρίσκονται στην Κω, 2 στην Κέρκυρα, 4 στην Κρήτη, 2 στη Ρόδο και 1 στη Ζάκυνθο. Μάλιστα η Iberostar ήταν θυγατρική της Thomas Cook μέχρι τον περασμένο Νοέμβριο, οπότε και αναγκάστηκε να την πουλήσει λόγω των σημαντικών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε. 

Πέρα όμως από τις επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα, οι γερμανικές εταιρείες έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια και στις αερομεταφορές, με πρώτο τον όμιλο της Lufthansa, ο οποίος μαζί με τις θυγατρικές του Austrian Airlines, Swiss και GermanWings, μεταφέρει κάθε χρόνο στη χώρα μας πάνω από 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες. Παράλληλα, σημαντικό μεταφορικό έργο –κυρίως σε περιφερειακά αεροδρόμια- έχει και η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας, η Air Berlin.

Αρχική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβόμαστε όλες τις απόψεις, αλλά προτιμάμε τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Σας παρακαλούμε πολύ να γράφετε με ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται.
Ευχαριστούμε.

Μετατροπέας Greeklish σε Ελληνικά

Αν θέλετε να συμπεριλάβετε εικόνα στο σχόλιό σας περικλείσετέ τη μέσα στα [im] και [/im] δηλαδή: [im]Η-διεύθυνση-της-εικόνας-σας-εδώ[/im]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Best Blogger TipsBest Blogger Tips