Σάββατο, 8 Δεκεμβρίου 2012

Ξηροί καρποί: Καρπωθείτε τα (κρυφά) οφέλη τους

Καρύδια για τη μνήμη, φουντούκια για την κούραση, φιστίκια Αιγίνης για ενέργεια, αμύγδαλα για υγιές δέρμα, αράπικα φιστίκια στην εγκυμοσύνη.

Οι ξηροί καρποί είναι από τα πιο υγιεινά τρόφιμα και είναι πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά. Περιέχουν ανόργανα στοιχεία, βιταμίνες, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που ωφελούν την καρδιά. Το μοναδικό τους μειονέκτημα είναι οι αρκετές θερμίδες που μπορούν να σας φορτώσουν. Δεν είναι όμως όλα τα οφέλη τους γνωστά. Μάθετε, λοιπόν, τι σας προσφέρουν οι ξηροί καρποί, και που μπορούν να σας βοηθήσουν.

“ Τα καρύδια αποτελούν πολύ καλές πηγές ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων που σύμφωνα με έρευνες διαθέτουν αντιθρομβωτική και αντιφλεγμονώδη δράση ”
Καρύδια για τη μνήμη
Τα καρύδια αποτελούν πολύ καλές πηγές ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων που σύμφωνα με έρευνες διαθέτουν αντιθρομβωτική, αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση, γεγονός που τα καθιστά χρήσιμα για την προστασία από ασθένειες, όπως η νόσος Alzheimer. Τα σκουρόχρωμα καρύδια είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, η οποία ενισχύει την άμυνα του οργανισμού απέναντι στις μολύνσεις (προστατεύει τα επιθήλια και τους βλεννογόνους από τα βακτηρίδια) και θεωρείται η βιταμίνη της όρασης, αφού είναι απαραίτητη για υγιή μάτια και για να βλέπουμε καλά στο σκοτάδι. Η βιταμίνη Α ακόμη είναι χρήσιμη για την ανάπτυξη των οστών, για τα μάτια και εκτός από τα καρύδια θα τη βρείτε σε μεγάλες ποσότητες στα φιστίκια Αιγίνης.

Φουντούκια για την κούραση 


Αν σας λείπει σίδηρος υπάρχει πιθανότητα να κουράζεστε εύκολα και να νιώθετε ατονία. Τα φουντούκια περιέχουν σίδηρο και πυριδοξίνη (βιταμίνη Β6), η οποία συμμετέχει στη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης, όπως άλλωστε και ο σίδηρος. Η Β6 είναι απαραίτητη και για το νευρικό σύστημα και θα τη βρείτε ακόμη στα αράπικα φιστίκια, στο κρέας, τα πουλερικά και τα θαλασσινά. Περιέχουν ακόμη πολλές φυτικές ίνες, που είναι χρήσιμες αν ακολουθείτε δίαιτα, μαγγάνιο, ένα ιχνοστοιχείο που όταν μας λείπει μπορεί να νιώθουμε συμπτώματα κόπωσης και μαγνήσιο που είναι απαραίτητο για το μυϊκό σύστημα. Μια χούφτα έχει λίγο περισσότερο από 170 θερμίδες.

Αμύγδαλα για υγιές δέρμα

Αν έχετε δερματικά προβλήματα ή απλά θέλετε να διατηρήσετε το δέρμα σας υγιές, να τρώτε αμύγδαλα. Είναι πλούσια σε βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη) που είναι απαραίτητη για το δέρμα, αφού συμβάλλει στη συντήρηση των ιστών του προστατεύοντας την επιδερμίδα. Βοηθάει επίσης στη σωστή λειτουργία των επινεφριδίων. Εκτός από τα αμύγδαλα τη βιταμίνη Β2 θα τη βρείτε και στα κάσιους.

Αράπικα φιστίκια στην εγκυμοσύνη

Τα αράπικα φιστίκια περιέχουν φυλλικό οξύ που είναι απαραίτητο στην αναγέννηση των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Κατά την εγκυμοσύνη η γυναίκα χρειάζεται πολλά θρεπτικά συστατικά, αλλά το φυλλικό οξύ είναι ένα από τα σημαντικότερα. Προλαμβάνει τις διαταραχές στη διάπλαση του νευρικού συστήματος του εμβρύου και θεωρείται ότι συμβάλλει στην έκκριση γάλακτος κατά το θηλασμό. Εκτός από τα αράπικα φιστίκια θα το βρείτε στα κάσιους και στα φουντούκια.

Φιστίκια Αιγίνης για ενέργεια

Αν έχετε εξαντληθεί από τη δουλειά σας ή από τη γυμναστική τότε τα φιστίκια Αιγίνης είναι οι ιδανικοί ξηροί καρποί. Μας παρέχουν πολλά και σημαντικά θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για να έχουμε ενέργεια. Συγκεκριμένα, μια χούφτα καλύπτει ένα σημαντικό ποσοστό των ημερήσιων αναγκών σε ενέργεια, καλά μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μέταλλα και αντιοξειδωτικά συστατικά.

Αρχική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβόμαστε όλες τις απόψεις, αλλά προτιμάμε τα ελληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Σας παρακαλούμε πολύ να γράφετε με ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται.
Ευχαριστούμε.

Μετατροπέας Greeklish σε Ελληνικά

Αν θέλετε να συμπεριλάβετε εικόνα στο σχόλιό σας περικλείσετέ τη μέσα στα [im] και [/im] δηλαδή: [im]Η-διεύθυνση-της-εικόνας-σας-εδώ[/im]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Best Blogger TipsBest Blogger Tips